fredag 8. juli 2011

The new crib

Å flytte fra fjerde etasje betyr at man flytter fra et to år gammelt kjøkken. Et kjøkken man gikk mange runder med seg selv før man bestemte seg for løsning, plassering og utseende. Den nye leiligheten har heldigvis et helt grusomt kjøkken. Rødt. Liggende panel som har fått mørkne i fred. Skrekk og gru, åttitallet har regjert lenge nok.


Heldigvis betyr nemlig at man kan pusse opp med god samvittighet. Guttene har store planer for dette rommet, alt skal ut. Alt bortsett fra teglsteinsveggene. Nok benkplass er et must, i kveld har Keiserne puttet tommestokken i Ellabagen og dratt bort til leiligheten for å ta de strategiske mål av kjøkkenet.


Dekoratøren snek seg til å knipse litt i de andre rommene også. I og med at det er mye jobb i vente gjelder det å fokusere på det som trekker opp.


Som en svær balkong for eksempel. Guttene har som sagt kjøpt de første plantene allerede... Dekoratøren har satt i gang en større kampanje for å få Himmelgutten til å skjønne hans balkongideer. Det blir nok enighet og god stemning til slutt.



Rosetter, teglsteinsvegger og doble dører som skal åpnes opp igjen. En rundbrenner i stuen, dette blir så bra!



Det trengs bare noen liter kvistlakk og en pall med maling.


God helg!

Keiserklem


13 kommentarer:

  1. Dette MÅ jo bli rålekkert! Den teglsteinen var bare nyyydelig! Gleder meg til å se hvordan dette blir tilslutt! Klem Cecilie

    SvarSlett
  2. For et potensiale da!! Myykje godt arbeid framfor dokke, men kjem til å bli kanonfint med dei fine detaljane i leiligheta. Det første dokke gjer er vel å fjerne blendinga framføre dobledørene? Blir spennande å følge bloggen framover, go helg klem frå malermestern:)

    SvarSlett
  3. OJJ! Dette ser lovende ut!
    Gleder meg til fortsettelsen!:D
    Janni

    SvarSlett
  4. Å så kult! Stukatur, rosetter og rundovn. Dååån! Jeg så for meg skikkelig 80-talls furuhelvete, men dette ser jo ut til å være originale trevegger eller tar jeg helt feil? Leiligheten til Sigrid B. Tusvik har en sånn kul vegg om dere har sett den? Ikke mal alt, da det blir rått til den kule mursteinsveggen ;) hehe...snakk om å gi amatørråd til dekoratørguruen selv ;-)

    SvarSlett
  5. Der er mange gode detaljer. Kan godt forstå, I er forelskede i den lejlighed. Jeg glæder mig til at se, hvordan I får indrettet Jer.
    God weekend:-)

    SvarSlett
  6. Dette skal bli veldig spennende å følge med på! Kjempe fin leilighet!

    SvarSlett
  7. Svim av! Dette kommer til å bli dødsfint! Gleder meg til å se videre :)
    Lykke til med malingen!

    God helg

    -Amalie

    SvarSlett
  8. Fantastisk herlige detaljer-masse potensiale...så gøy dere vil få det-leiligheten er gull:)

    SvarSlett
  9. oi oi oi oi! dette blir døds lekkert!

    SvarSlett
  10. Dette blir jo et spennende prosjekt! :) Gleder meg til å se fremover. Gratulerer igjen med fin bolig!

    Ha en fin helg gutter! I morgen er det bakesøndag ;) klem <3

    SvarSlett
  11. Her var det massevis med potensiale og muligheter!
    Elsker teglesteinsvegger som kontrast mot ellers lyst interiør! Og så kult det kan bli med store doble dører da!

    Gleder meg til å følge med her videre!!

    Hilsen ei som har fulgt dere lenge, men er fryktelig dårlig til å kommentere;)

    SvarSlett
  12. Takk for kjøkkenkommentar :) Min farmor hadde også et slikt kjøkken, så kanskje noe sånt som bringer fram de fortrengte barndomsminner?
    Ja, til HK living. Jeg og Karlotten var sammen på fjølshopping på Grønn (oslo) og gikk bananas. Den kule falska med "nude over bekken etter vann" har jeg kjøpt på Stabekk ved bolina. Vet de selger de også på Mathildes verden i Steinkjer, som forøvrig er en perle av butikk.
    Klem

    SvarSlett
  13. Puh jeg er glad for at dere beholdr teglstenen, den var nydelig!
    Lykke til gutter, gleder meg til å se mer herfra!

    SvarSlett