mandag 20. august 2012

Steget fra brunost og binders

Gårsdagens innlegg lovte en oppdatering på nettbutikken, og det blir det i dag. Man må holde det man lover. Fint illustrert av et bilde keiserne fikk i gave av en tøff ung dame som har satset alt på eget talent og skapertrang. Denne damen kan like godt presenteres med det samme. Hun heter Maria Hatling, hun er designer og Londonbasert nordtrønder med en særegen strek. Du finner nettbutikken hennes her: Gallery Bobbin


Keiserne og Maria har en felles venninne i HKH fra Kannikestredet. M var forlover for brura forrige helg, og på festen ble guttene bedre kjent med damen. Det gjorde godt å treffe noen som har sagt opp fast jobb for å satse selv, det samme som Dekoratøren nå har gjort. M hadde med bildet i gave til keiserne, hun syntes det passet til noen som hadde valgt å følge drømmen sin og satse.


M fortalte at hun lagde bildet da hun var i planleggingsstadiet for sin egen nettbutikk. Motivet handler om det å tørre, det å satse utenfor det trygge. Det trygge, norske med brunost, binders og fast jobb. Hun syntes bildet passet til guttene og ga det i oppstartsgave. Ikke bare er bildet utrolig fint, symbolikken i det og i tanken fra damen som ga det gir en god dose mot til å tro på at man kan skape sin egen arbeidsplass.





Bildet henger nå på teglsteinsveggen på stua, og det passer bra nå som guttene selv må legge stein for stein når de lager sin egen nettbutikk. Planen er at Dekoratøren skal jobbe kun med dette, mens Himmelgutten tar fatt på nye og spennende utfordringer på sin nåværende jobb. Mindre reising, mindre shopping og mindre kronasjer i portemoneen blir det nok. Til gjengjeld blir det mye mer tid sammen med hverandre og Ellablomsten. Det kjennes veldig riktig, den gode følelsen har vært der fra dag én. Planen er å åpne nettbutikken i slutten av september, da har det forhåpentligvis kommet masse fine varer. Selv om mye er bestilt, og enda litt til skal bestilles på messe til helgen, kommer det nok til å ta litt tid før varepakken er helt som keiserne har tenkt den. Man må legge stein for stein.


Bloggen kommer nok til å endre seg litt, men faste lesere og fans kommer til å kjenne seg igjen. Å finne balansen mellom å være personlig, nettbutikk og anonyme keisere blir en utfordring, men det skal nok gå. Akkurat i dag er kanskje innlegget mer personlig enn hva keiserne bruker å skrive, men enkelte ting føles det riktig å dele.

Ha en fin kveld!
Dekoratøren

13 kommentarer:

  1. Maria er utrolig flink og jeg er enig med henne: det passet perfekt for dere :) gleder meg til nettbutikken deres er oppe og går!

    SvarSlett
  2. så koselig at dere deler;) utroolig fint og bra bilde!
    jeg unner av hele mitt hjerte alle mer tid hjemme... hund, kaffe, sammen, det gode liv!
    skulle gjerne jobbet hjemmefra, har kosa meg glugg med søm, blogg og turer i skogen.
    Men alt til sin tid, nå måtte jeg ut å tjene litt penger igjen - heldige deg som skal tjene penger hjemmefra!
    hugs & lykke fra meg

    SvarSlett
  3. Flott bilde! Det likte jeg!

    Lykke til gutter, og spesielt Dekoratøren :-)

    SvarSlett
  4. Nydelig bilde og spennende tider!!! Lykke til med alt:-) blir spennende å følge dere inn i "neste fase", denne har vært strålende og det er jeg sikler på at fortsettelsen blir også😘 gratulerer med å ha tatt steget og masse lykke til!!

    SvarSlett
  5. Ja I står på tærsklen til et nyt liv, og det er både spændende og lidt overvældende. Men hvor er der megen god karma omkring Jer to. Hvor er det en smuk gave I har modtaget. Jeg er overbevist om, at I har set helt rigtigt, og at netbutikken bliver en succes.
    Og så er Jeres blog alt andet end "ikke personlig". Der går en hårfin grænse mellem personlig og privat, og I formår at være personlige, men samtidig bevare et mystisk skær i Jeres indlæg. Og så er I velskrivende og fantastisk karismatiske. Så jeg læner mig fortrøstningsfuldt tilbage og glæder mig til fremtidige indlæg fra Jeres hånd.
    Knus og gode tanker....
    Kate

    SvarSlett
  6. En god portion LYKKE TIL! Det måste kännas både spännande och skrämmande med en ny fase i livet. Med tanke på vad ni visar fram på bloggen av hjemmet deres tippar jag på att nettbutikken kommer bli en succé.

    SvarSlett
  7. Jeg er så glad for at DERE har funnet ut hva DERE vil, og at DERE tør å ta steget og lever ut drømmen. Tenk på alle de som aldri finner ut hva de vil, eller som aldri lever ut drømmen.
    Jeg er så stolt av DERE og ønsker dere masse lykke til!

    STOR KLEM!!!

    SvarSlett
  8. Moro at dere satser - og følger magefølelsen:) Gleder meg til å se nettbutikkutvalget - for dere har jo unektelig sansen, da:)

    Fin dag til to- og firebente fra Bente.

    SvarSlett
  9. Gratulerer så masse med nettbutikk,morro..
    Fin Dag!

    SvarSlett
  10. Fantastisk fint bilde! Det likte jeg godt!
    Jeg gleder meg med dere over nettbutikken dere skal åpne. Jeg synes det er så flott at noen tør å satse og å følge drømmen sin!

    SvarSlett
  11. Lycka till det ska bli spännande att följa. Alltid fina bilder.Ha en fin helg.

    SvarSlett
  12. Masse, masse lykke til!!
    Gleder meg uendelig masse, for dette kommer til å bli så bra :)

    Superfint soverom under her også forresten! :)

    klem!

    SvarSlett
  13. Lykke til, sier jeg bare! Råtøffe er dere!

    Jeg leser meg litt bakover i bloggen nå, og har skjønt at dere må ligge inne i følgelisten min på Bloglovin'. :)

    SvarSlett