mandag 7. mai 2012

Fra hoffleverandøren

I gårsdagens innlegg listet Dekoratøren opp tre nygamle ting som hadde fått plass hjemme hos guttene i det siste. En av disse var en stol, en fantastisk stol. Dekoratøren så den med en gang den ble lagt ut på nettet, og ved en tilfeldighet endte han med å spise lunsj rett over gaten for Etter min morfar like etterpå. Det var kjærlighet ved første blikk, også for Himmelgutten som kom hastende inn i butikken like etter Dekoratøren.



På søndag var det Dromedarkaffe med Dekoratørforeldrene ute i solen, under fleecepleddene, samt lån av bil så man fikk kjørt stolen hjem. Ella var med og hoppet like greit oppi stolen ved første møte, hun er ikke sjenert den hunden der. Vel hjemme førte fryden over det nye møbelet til at stue og spisestue fikk en runde med støvklut, støvsuger og der ender den historien. Ikke noen vits i å rippe opp i støvsugerposen som sprakk, noe som forårsaket tåkelgging av stuene siden nevnte pose var full av aske.


Glasslysestakemennene ligner litt på noe Bjørn Wiinblad kunne tegnet. Noen som vet mer?

Etter min morfar har med tiden blitt en stødig hoffleverandør av finfine ting til keiserleiligheten. Ida, damen bak butikken, har fylt opp butikken med masse fine ting. Guttene måtte holde seg på matta, det var flere fristelser der enn vanlig. Sammen med Ida og retroskattene hennes finner  man en alltid smilende Ingrid Riddervold. Hun redesigner, syr og snakker trondhjemsdialekt slik den skal snakkes. De som bor i og i nærheten av Trondheim bør skamme seg om de ikke har vært innom en tur.


Resten av bildene i dag er fra stuen. Et raskt sceneskifte på bordet og et nytt ramme-speil-ting-på-teglsteinsveggen-prosjekt i emning. Hva tror du, er Dekoratøren inne på en god plan med dette veggprosjektet?

Ha en finfin kveld!
Dekoratøren

7 kommentarer:

  1. Jeg tror absolutt dekoratøren er inne på en god plan :)

    SvarSlett
  2. lekkre bilder!! :-) ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. JA,
    veggprosjekt = god plan!
    og den lampa deres er bare ALDELES mot den veggen, sukk!!!
    klem

    SvarSlett
  4. Tehe, ser man det! Stolen ser ut som den aldri har stått noe annet sted. Full klaff! smil.

    SvarSlett
  5. Der har jeg faktisk aldri vært, og jeg skammer meg dypt :-) Men neste bytur må jeg prøve å få tatt turen innom

    SvarSlett
  6. Hei!
    Er en stund siden jeg oppdaget denne bloggen, men har vært dårlig på å legge igjen kommentarer...UTROLIG flotte og insprerende bilder!!!
    De putene i sofaen er til å DØ for!!!:-) Akkurat de fargene ( spesielt lys blå..) jeg ønsker meg nå til våren.....men finner ikke slike!!!! Hvor skal jeg gå for å finne slike herlige farger? :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Takk for rosen! :)
      Putene er fra mange forskjellige plasser, og ingen av dem er nye nå i vår. De fleste er fra Kremmerhuset, som har linputer i lignende lys mint, resten er fra Bungalow, Indiska og DAY. :)

      Slett