tirsdag 29. mai 2012

Før/etter

Ingenting bringer flere lesere til bloggen enn et før/etter-innlegg, og som de skliene etter oppmerksomhet guttene virkelig er ble det før/etter-tittel også. Dagens bilder er fra kjøkken og pikerom før og etter tre strøk Tre Stjerner gulvmaling i hvitt. Davids Engle slo her om dagen fast at guttene hadde hele livet på seg på å få malt gulvene, og da slo motivasjonen inn. Motivasjon eller angst for aldri å få gjort det, alt etter som man tolker det.



Pinsen ble et beleilig tidspunkt for å ta fram malingsklærne igjen. Å tømme gikk rimelig raskt, støvsuging og vasking tok litt lengre tid. Heldigvis ble gulvene slipt da den O store oppussingen av begge rom ble gjort før innflytting. Malingen er veldig grei å jobbe med, det går som en lek.



Å holde Ella borte fra denne delen av leiligheten gikk også veldig greit, hun slo seg til ro i eksil på spisestuen og lot seg ikke provosere av en mur av pappesker i gangen. I dag slapp hun inn på tørr maling og ble så forundret over hvite flater at hun satte seg ned og så seg rundt.



Hvite gulv hadde guttene i den forrige keiserleiligheten også, og det var kjedelig å flytte fra disse til 100 kvadrat lakkert furu. Det får bare være at tre er på vei til å bli mondént igjen, lakkerte furugulv blir det lenge til keiserene kommer til å savne. Om hvite gulv og vilter hund er en god kombinasjon vil vise seg, det blir nok hyppigere valsing med langkosten og golvtua...


Å se en så drastisk endring gjort på kun en og en halv dag har gitt motivsjon til å ta fatt på soverommet, samt planlegge gulv- og takmaling på stuene og en "kjapp" oppmaling av gangen. Planen var å gi gangen samme behandling som pikerom og kjøkken fikk, men det er såpass tidkrevende at julekvelden kommer til å komme brått på flere enn kjerringa i år også. Da er det bedre med en kjapp oppmaling. Det dukket nemlig opp intet mindre enn 12 liter hvit maling under desperat leting etter maskeringstape på søndagskvelden.


Blir ganske sliten av fotografering gitt...

Så nå gjelder det å sette i gang mens motivasjonen er på topp, først med de siste listene som mangler på pikerom og kjøkken. Så begynner årets oppussings-, ja la oss si oppussingseventyr. Master bedroom. Så fint som det skal bli!

Ha en fin kveld!
Dekoratøren

15 kommentarer:

  1. Og Davids Engle bukker sig i støvet for Jeres resolutte arbejdsindsats. Flot stykke arbejde. Sig endelig til, hvis I en anden gang har brug for motivation, så er jeg klar;-) Hvis bare jeg kunne have samme indflydelse på min egen arbejdsiver (eller mangel på samme), så ville der se anderledes fint ud i københavnerlejligheden:-)
    Det ser virkelig fantastisk ud. En kæmpestor forandring. Tillykke med det flotte resultat.
    Knus herfra....
    Kate

    SvarSlett
  2. Jeg er imponert! Så flinke dere er. Det ble lekkert, rett og slett=) Fin ny uke til dere=) Vibeke

    SvarSlett
  3. aldeles lekkert!
    lekkert teppe,
    lekker hund!

    SvarSlett
  4. Superlekkert! Teppet var bare fantastisk:)

    SvarSlett
  5. Dette ble flott! :D

    jeg har malt soveromsgulvet også, hadde egentlig planer om å slipe det ned og olje det, men glad jeg valgte maling :)

    Må bare stå på nå som motivasjonen er på topp ja :) Jeg har også MANGE rom jeg helst skulle vært ferdig med å male, men det er noe med det der å begynne..

    SvarSlett
  6. Wow så fint det ble, for en forandring:)
    Nå er det lenge siden jeg har vært innom bloggen deres så skal virkelig ta meg en lenger titt i morgen.

    Klem:)

    SvarSlett
  7. Så fint det ble med hvitmalte gulv! Mye lysere og stilrent uttrykk! Ha en fin uka med nylakkerte gulv:)

    SvarSlett
  8. Det ble jo et helt nytt rom! Utrolig så stor forskjell farger kan gjøre.

    SvarSlett
  9. hva kan jeg si? dette var vakkert! vil male noe selv... kanskje en stol?
    oj nå lukter det svidd her...

    SvarSlett
  10. Vakkert!!

    Elsker golvteppet også, forresten...

    ;-)

    SvarSlett
  11. Så fint og lyst. Jeg har selv lyse gulv...og hund. Han er så liten enda at jeg ikke har merka noe til akkurat det ang han...men jeg har jo 2 katter og...som farer inn og ut. Og jeg hadde bull terrier som valsa inn og ut. Jeg lover deg, dere må vaske MYE. M.Y.E! Hehe, men in the end er det kanskje verdt det siden det ser så pent ut?! :)

    SvarSlett
  12. Så fint det ble! Hvor har du kjøpt kosten med stativ? har sett etter en sånn en lenge:)

    Hilsen jeanette

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Jeanette!
      Kost og støvbrett er kjøpt på Interia i Trondheim :)

      Keiserklem

      Slett