lørdag 12. mars 2011

Lat lørdag

Himmelgutten fylte år i går, og dagen ble markert med sushi og chanmpagne i sofaen. Full avslapning med andre ord. Dekoratøren hadde kjøpt kakestykker på Franske Nytelser, etter som erfaringen sier at en selvbakt kake gjerne blir fortært selv om man er bare to i bursdagskalaset. Nydelig, trelags sjokolademousse-kake ble derfor den søte avslutningen på kvelden i sofaen.


Tanken om å begrense shoppingen forble en tanke, det lot seg ikke sette ut i praksis. Dekoratøren gikk torsdag hen og kjøpte den største vasen han fant. Nydelig, håndlaget og passe tykt glass fra India. Den er så fin!


Nå står den på bordet med magnoliagrener i, og jammen ser det ut som blomstene har tenkt å komme ut denne gangen. Det vil i såfall bli den første magnoliablomstringen i historien hos keiserne i fjerde etasje. Sikksakkhårbåndet på blomsterbutikken spurte forsiktig om det var nødvendig å pakke inn bunten med grener? Det kunne Dekoratøren bekrefte at det var.


Grener med blomsterknopper har en tendens til å miste motivasjonen og knoppene på vei hjem nemlig, her snakkes det av erfaring. Mang en ferskengren har sluppet blomster og knopper i møte med en handlevogn på Meny for eksempel. Sikksakkhårbåndet tapet og brettet og tapet litt til, til slutt kunne Dekoratøren tasse ned gågaten med en feit bundt blomster i hånden. Pose spanderte han på seg også, det var jo tross alt lønningsdag.


Pakkeinnsatsen til tross, på et eller annet vis havnet det en magnoliaknopp i jakkelomma på Dekoratøren...


Lørdagen sålangt har ikke bestått av de helt store utskeielsene. Planen om bare å drikke kaffe før en tur innom kolonialen sprakk selvsagt. Dekoratøren ville vise Himmelgutten et sinkskap han har lyst på, og dermed endte guttene på shoppinggaleien. Ingen store utskeielser, men nok til at det blir et innlegg eller to senere.


Den late lørdagen skal nytes fra sofaen den også, vin og Cranford på dvd er ikke det verste man kan finne på. Lørdagsgodt fra Anthon Berg er helt greit det også.


God lørdag!
Dekoratøren

7 kommentarer:

  1. Sushi och champagne låter som helt perfekt till en bursdag. Det ska nog jag också önska mig. För även om mannen inte liker sushi må jag väl få det jag vill ha på bursdagen?!?!

    Hur som helst - gratulerer till Himmelgutten!!!

    SvarSlett
  2. Gratulerer til Himmelgutten!

    Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  3. Himmelsk vase!!!

    Nyt sofa'n i kveld..
    klem fra meg

    SvarSlett
  4. Den fattigmannstaken hadde jeg en gang og, men etter at både jeg og katten klarte å knuse den to ganger finnes den ei lengre. Damen i butikken sa at den var gått ut nå, og jeg endte opp med å kjøpe en stor, tung og uknuselig en.
    Ha en deilig helg!

    SvarSlett
  5. Hipp, hipp hurra for himmelgutten...og vasen! Jeg og vil ha. Jeg har også samme fattigmannstake, og trestake.... og dessuten hadde det medisinglasset passet perfekt på labbenken min ;-)Lovely

    Hils Anton!

    Klem, Chilli Charm

    SvarSlett
  6. Tusen takk for bursdagshilsner! Klem og god natt fra fornøyde Himmelgutten

    SvarSlett
  7. Hei :) takk for støttende kommentar! Tror jeg kastet stein i (rosa) glasshus ved innlegget mitt, men var ikke ment sånn! DE som har mange følgere har selvsagt lagt mye flid i bloggen sin og fortjener det. Poenget mitt var vel bare at konkurransen dreier seg om hvem som har finest kjøkkenløsning og ikke hvem som har størst nettverk - men det hjelper lite når det er så ujevn popularitet på bloggene som deltar. Enkelte har jo over 1000 følgere, det er klart man ikke har nubbesjans! :)

    Så spennende bloggen din ser ut da! Nå skal jeg titte meg litt rundt :)

    SvarSlett