onsdag 29. februar 2012

Narsissistisk liten frøken

Etter lengre tids snøvær, vind og blåst har våren sneket seg inn i Trøndelag. Den har neppe kommet for å bli, men har ført til at asfalten har kommet frem sammen med enorme mengder grus. Nokså sikre vårtegn i byen er det jo, selvom værgudene sikkert har flere snøfall på lur. Uansett har lysere tider en realitet i andre med løkblomster i hvert et rom.


Det er ikke bare guttene som gleder seg over isfri asfalt. Husets lille prinsesse gleder seg stort over de mange nye oppdagelsene hver dag. Isen som smelter fører til at både grus, isklumper og andre ting følger med de store mengdene vann som renner nedover gaten hver dag. Det synes Ella er storveis. Hun savner nok snøen, men med så mye nytt ofrer hun neppe det så altfor mange tanker.


Den nye favoritten er nemlig store vanndammer, noe Ella tidligere var ytterst skeptisk til. Skal si den lille frøkna har blitt varm i trøya der hun nærmest stuper uti dammer dersom det er noe spennende som flyter der ute. Er hun så heldig at guttene har litt ekstra tålmodighet kan hun holde på i lang tid. Hun kan nesten virke litt narcissistisk der hun sitter og speiler seg i vannet, og sannsynligvis undrer veldig over hvordan hun skal klare å fange det spennende som flyter i vannet uten å bli så altfor våt.


Ja, det er visst ikke bare Dekoratøren som skriver seg litt bort fra bildene. Men hva gjør vel det? Narsissene i kjøkkenvinduet bryr seg lite om vanndammer eller store grusmengder i gatene. De bryr seg derimot enormt mye om alt lyset som fyller dagene for tiden. Er man ekstra heldig nå rekker man noen solstreif inn kjøkkenvinduet når guttene kommer hjem fra jobb. Hurra for det!

Ha en finfin skuddårskveld!
Himmelgutten

4 kommentarer:

  1. Hei! kjempefin blogg!! Og Ella er bare helt herlig!! Flere bilder av den lille prinsessen ønskes av meg!! Men husk at liljer o.l er giftig for hunder!!

    SvarSlett
  2. Er utrolig glad for bloggen deres, den er finfin, dessuten er det herlig avslappende at dere skriver så utrolig bra, samtidig som dere beholder anonymiteten. Faktisk så gjør det at jeg leser bloggen deres på en friere måte, jeg er ikke redd for å snuble over for mye informasjon eller å lese noe om noen som ikke ønsker å utleveres.

    Herlig, fortsett å blogge, dere er dagens høydare. :) Jeg trenger mine daglige keiserskudd, og ikke nok med det, men dere er en blogg som også mannen min av og til liker å lese. (Han er ikke superfan av interiørblogger)

    SvarSlett
  3. Ååå, fine Keisere, og fine Dekoratøren som la igjen verdens herligste ord på bloggen min og dermed gjorde fredagskvelden ekstra gullbelagt (gullrekka sørger for resten);)

    Det er jo ingen hemmelighet at jeg har et avhengighetsbehov til keiserbloggen. Kommentarfingeren er noen ganger litt treg, men jeg begeistres opp i mente av den annerledesstilen dere kjører. Den skiller seg ut fra alt annet i blogglandia og gjør meg superforvirret når det kommer til hva slags stil jeg egentlig liker. Skal bli spennende å se hva jeg ender opp med når vi flytter inn i løpet av noen små måneder.

    Og da gleder jeg meg til å pynte med løkblomster i alle rom, for akkurat DET er jeg sikker på at jeg liker. Nydelige bilder!

    Ha en strålende helg, flotte mennesker:)

    Klemmer fra Marthe, trygt plassert i en flaskegrønn ørelappstol

    SvarSlett
  4. Fint med løkblomster! Håper de har noen flotte til meg hos blomsterhandleren i morgen. Ha en strålende kveld og takk for titten her, det er alltid så trivelig.

    SvarSlett