tirsdag 15. februar 2011

It's getting easy, Iris...

Av og til er det sanger som fester seg i hodet på en. Stort sett er det sanger som spilles mye på radio, eller det kan være en sang man får dilla på. Begge guttene i fjerde har det sånn, men sjelden på samme sang og i såfall enda sjeldnere samtidig. Om man husker teksten helt korrekt er ikke så farlig, og etter en stund har man gjerne laget sin egen versjon.



For riktig mange år siden gikk Dekoratøren rund og nynnet på den siste plata til Epehemera. En rask kontroll hos Wimp sier at denne plata er fra 2000, rask hoderegning sier at Dekoratøren har hatt over ti år på lære seg teksten. Siste sang på plata Sun heter Find your way, og det er til denne sangen Dekoratøren fortsatt går rundt og synger "It's getting easy, Iris..."


Ephemera har jammen en annen versjon, og siden de har skrevet og sunget inn sangen må man vel gi seg på at "It's getting easy/as days goes by..." er mer rett. Stakkars Iris bryr ikke Epemera seg noe om, de nevner henne ikke med et ord en gang. Typisk, her har Iris det litt tøft og så lar tre harmoni-stemte bergensere det skure og gå.


Dagens bilder er av en bukett Iris, de første irisene som Dekoratøren noen gang har kjøpt. Sikksakkhårbåndet på Mester Grønn kunne fortelle at joda, alle blomstene var blå. Det stod så på kassen når man scannet og da var blomstene blå. Det ble med den ene, men pene er de uansett.

Hvor ble det forresten av Ephemera?

Dekoratøren

4 kommentarer:

  1. Synes teksten var finast med Iris. Lekre bilder! Og den lyseblå, runde puta under her berre ROPTE på meg! Kremmerhuset next...

    Have a lovely kveld!
    E

    SvarSlett
  2. Hun ene fra Ephemera ga i fjor ut en barneplate som heter "Stjerneteller", nydelig stemme til nydelige tekster! Også verdt å lytte til for mor og kanskje blonde Dekoratører på Lade? Tekstene er også på norsk, lettere å få med seg rett tekst :-)

    SvarSlett
  3. er ikke sen når det gjelder en Frenchie talk;-)
    Jeg har to buller jeg, Edwin og Mac.
    Ed - som vi kaller baguetten - (har sånn fin gyllen farge..) er ett år,
    Mac er tre. De kommer i alle mulige farger, kunne jeg velge ville
    jeg hatt hvit med sorte tegninger. Meget populær hunderase, 2 års ventetid om man skriver seg på venteliste hos bulldogklubben.
    Det jeg gjorde - siden jeg er utolmoding når først ting er bestemt - var å dra på utstilling å smiske meg først i køen hos utvalgte oppdrettere. Jeg lover...det er ikke min natur det å snike i køen, men valp hadde vi 2 mnd etter;-)
    Nå er jeg stuptrøtt - god natt til dere i 4'de

    SvarSlett
  4. Dere får meg til å le, jeg koser meg så med innleggene deres! :)

    Kjenner godt til det med å lage egne versjoner av tekster, noen bedre enn andre... Og når det gjelder sanger som fester seg i hjernen, Ephemera er mye bedre enn "Snibel, snabel, snubelglad...". Når man har barn som ser på barne-tv lærer man sanger man helst ikke ville ha lært.

    Ha en flott dag!

    SvarSlett