torsdag 29. september 2011

Kjøkkenskapene begynner å falle på plass

Keiserne er vel i hus, selv om den nye leiligheten i skrivende stund er nokså kaotisk. Noe mindre kan man vel ikke forvente når to gutter med sans for ting og tang flytter. Hvor mange esker med julepynt som var med på lasset er foreløpig uvisst, men Himmelgutten har mistanke om at hans bedre halvdel har kamuflert flere slike esker ved å merke de med annen tekst. Nå spiller det i grunnen ingen rolle. Alt er i hus. En god del har funnet veien til både loft og kjeller. Det begynner så smått å bli levelig i andre.


Parallelt med innflytting har guttene med god hjelp og veiledning fra Overingeniøren montert kjøkkenskap de siste dagene. Hvordan guttene skulle gjort dette uten familiens handyman vites ikke, men det er vel ikke å legge under en stol at han er meget verdifull for Keiserne. Litt om litt faller kjøkkenskapene på plass. Eller - de skrues på plass. Skulle tatt seg ut at de falt ut av plass når guttene var begynt å ta i bruk kjøkkenet.


Som dere kan se har det kommet opp flere kjøkkenskap nå. Det hjelper virkelig å få satt på dører/skuffer på skapene. Et snev av ferdig kjøkken kan luktes i det fjerne. Så langt er guttene storfornøyd med kontrasten mellom hvitt høyglans og de røffe teglsteinsveggene og gammelt perlestaff. Herlig rett og slett. Så fort skapene er ferdig montert og benkeplatene er på plass lover guttene å legge ut et før og nå innlegg. Forskjellen er formidabel. Ja, det gamle røde kjøkkenet er nesten fortrengt.


En praktisk finesse på det nye kjøkkenet er en avfallsskuff som rommer blant annet fire søppelbokser i ulike størrelser. Her ligger det an til heftig kildesortering! Guttene lengter etter å utfolde seg på nytt kjøkken, helst når verktøy og alt annet i lignende katergorier er ute av syne. Himmelgutten kan nesten ikke vente! Hvitevarene kommer i dag, så her er det bare å brette opp ermene,

Ha en super torsdag!
Himmelgutten

8 kommentarer:

  1. Så fint dette blir!
    Er det kviks mano?
    Flinkiser, nais med god skuffeplass, og søppelplass.
    Fin kveld til dere :)

    SvarSlett
  2. Dette blir utrolig lekkert! Jeg digger kontrasten mellom veggen og skapene. Huff, det er nesten skummelt for oss medbloggere når kjøkkenet deres blir ferdig, for da blir det vel flere fristende oppskrifter da? Det er ikke få kalorier jeg har inntatt etter at jeg begynte å følge dere. :)

    SvarSlett
  3. Gøy!
    Gleder meg over hvert innlegg!;)
    Klem

    SvarSlett
  4. Gøy å se alt som går fremover for hvert innlegg. Dere er flinke!! Her i heimen er det maling og atter maling... utrolig kjedelig, men det blir jo fint tilslutt. :D
    Ønsker dere en flott helg.
    Klem Madelén

    SvarSlett
  5. Jeg er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Misunnelig på den tegelsteinsveggen! Sukk!!.. Blir dritkult å se dette kjøkkenet ferdig - må jo bare bli bra når dere har god smak, orginal panel, drømmeveggen og en handymann i bakhånd! : )
    PS; pakken ble sendt idag. Fordi jeg var mer ivrig på å få sendt den, enn å tenke - så ble det surret inn i et håndkle og stappa i en norgespakke.. Hadde jeg tenkt etter, burde jeg kjøpt pent silkepapir og en mintgrønn sløyfe.. Men trøster meg med at det som regel er innholdet som gjelder, sant? Håper den faller i smak! (innholdet altså..) Klem C

    SvarSlett
  6. Så stilig!
    Jeg har ønsker meg en rød teglsteinsvegg siden jeg var ei lita jente! Menmen...
    Gleder meg veldig til å se deres ferdige kjøkken i all sin prakt!

    klemklem

    SvarSlett
  7. Dere kommer til å få fineste leiligheten!!

    Jeg lånte et bilde av dere.. håper det er greit?? Jeg har kreditert altså :)

    God helg!
    -Amalie

    SvarSlett
  8. Det er så spennende å følge med på prosessen deres altså! Nå gleder jeg meg masse til å følge med videre-dere kommer bare til å få DEN LEKRESTE leiligheten! Er det noe jeg er sikker på er det ihvertfall det!*smile*

    ...god helg klem til alle tre fra meg

    SvarSlett