torsdag 22. mars 2012

Dagens ord: smørebrikke

Stikk i strid med alle lavkarbo-trender er guttene glade i brødmat. Det er jo rent for galt at et land som har så gode brødvaner skal slutte å bake og spise det. Hva skal skje med alle brødknivene? Skal de støve ned, mens ostehøvelen bukker under av slitasje? Smør er godt det, med det er enda bedre på godt brød. Guttene har alltid intensjoner om å fylle opp fryseren med selvbakt, men det ender som regel opp med at Dekoratøren baker en eller annen versjon hveteboller eller grove horn. Sistnevnte har noen etterlyst oppskrift på, siden guttene nevnte disse hornene i flere innlegg. Horninnlegg kommer, bildene ble tatt sist helg og det kan jo lønne seg å blogge om dem før de er oppspist.



Men altså, tilbake til et liv uten brød. Hva skal man da med smørbrikker? Står lavkarbofantaster i fare for å gå glipp av en veldig viktig trend blant interiørfreaks just nu? For den som ikke har fått det med seg er det altså på høy tid å ta i bruk smørebrikker i porselen, porselensfjøler om du vil. Skjønt, de fleste har dem nok til pynt. Keiserne har hatt sine i skuffene fram til nå, men for å huske på å bruke dem har de kommet opp i dagslyset på benken. Himmelgutten hengte posthyllen på veggen i stedet for at den hvilte på benken. Mest for å få litt bedre plass på denne benken som har vist seg å være veldig traffikert til matlagning.


Det gikk som det bruker å gå når det åpnebarer seg en åpen flate hjemme hos guttene i andre. Dekoratøren ser sitt snitt til å fylle den opp. Denne gangen kom han alltids bare med ønsker, han lot Himmelgutten fylle opp i stedet. Opp av skapet kom altså smørebrikkeporselensfjølene. To helt hvite, en fra Royal Copenhagen og en fra Anne Black. Nå blir det nok lettere å huske på dem, de står jo der og venter på ferskt brød med smør på. Kanskje litt marmelade også, om man skal overse trange bukser enda litt lenger. Man lever jo bare en gang...

Om du føler deg truffet av lett lavkarboharselas kan du tenke på en ting. Det tar ikke lang tid å sette en deig! Snart helg!
Dekoratøren

6 kommentarer:

  1. Vilken underbar hylla, och så snygga skärbrädor!!! Kram

    SvarSlett
  2. Herlig innlegg! Støtter dere i at hjemmebakt brød MED smør er nydelig!! Kjempefine porselensfjøler, selger de slike på kremmerhuset ennå? I så fall må jeg ta meg en tur:)

    SvarSlett
  3. Jeg har ikke hengt meg på lavkarbo-opplegget...men spiser brød bare av og til likevel. Har fått dilla på knekkebrød, helst hjemmebakte, og smørebrikker er utmerket til knekkebrød også! Selvom jeg ikke har hengt meg på lavkarbotrenden, henger jeg mer enn villig med på porselens-smørebrikke-trenden, den er bare vakker!

    SvarSlett
  4. Nei, nå bare må jeg sette meg opp som følger her hos dere. Er jo innom dere dagelig. Synes det er artig å lese det dere skiver. Stilg hjem og flotte bilder.

    God helg.
    Kristin

    SvarSlett
  5. You tell it, sister! :D

    Òg til ære for Keiserens Nye Trær går eg no og sett ein deig til i kveld!

    Ei aldeles strålande helg til begge! :D

    Helsing Bente

    SvarSlett
  6. Ajaj, jeg skammes over å si det men den hyllen der har jeg og.. Stående under trappa.. (derav skammen).
    Jeg vet ikke hvor jeg skal ha den eller hva jeg skal ha i den; men nå har jeg fått litt inspo! Takker og bukker for det :)

    SvarSlett