tirsdag 6. mars 2012

Here we are, this is us.

NIB starter sedvanlig måneden med en utfordring. I mars skal man fortelle hvem man er med et bilde, en spennede utfordring guttene selvsagt blir med på. De gleder seg til å gå gjennom bidragene, bli kjent med nye blogger og samle inspirasjon. Det er nok en stor utfordring for mange av deltakerne dette, det å klemme seg selv inn i et bilde eller et innlegg som skal fortelle hvem man er. De fleste er jo mer enn et bilde kan fortelle, men samtidig er det en utfordring som får en til å tenke litt på hva som er viktigst. Viktigst for en selv, og mest representativt for bloggen.



Guttene har derfor skrelt bort både mint, petrol og gult. De har latt buddha være buddha og trukket inn på pikerommet. For det er rundt spisebordet historien om keiserne starter, historien om da Himmelgutten kom flaksende inn i livet til Dekoratøren og tok ham med storm. Det skjedde for fire år siden, og det var i en annen leilighet. Ella var ikke påtenkt ennå og blogg var noe fjortiser holdt på med. Der, ved spisebordet, med ferskt brød på fatet og te i koppen satte guttene seg ned for første gang og snakket hull i hodet på hverandre til langt på natt.



Siden har det å sitte sammen ved spisebordet blitt en viktig del av forholdet de to i mellom. I dag er bordet dekket enkelt i hvitt og blått, med eucalyptus i vasen og tente lys. Selv om det er lyst ute. Filippa K-kopper på stråmønstrete tefat, ferskt brød og hjemmelaget fikemarmelade trenger ikke annet følge enn nykvernet, rykende varm kaffe.



Bungalowduken får representere både det etniske, det orientalske og det danske som vanligvis preger interiøret hjemme i andre. Teglsteinsveggen er det som for tiden kommenteres heftigst på bloggen, det som får mest oppmerksomhet. Guttene er ikke redde for oppmerksomhet, selv om de fortsatt er noenlunde anonyme på bloggen...


Så her er vi, dette er oss. 

Keiserklem

16 kommentarer:

  1. Åhhh, for et koselig innlegg=) Flotte bilder, og jeg synes det ser ut som dere har det superkoselig i den nye leiligheten, og det høres ut som dere har det fint sammen. Selv om dere er anonyme, synes jeg dere gir leserne såpass mye at man føler man kjenner dere litt=) Lykke til=) Vibeke

    SvarSlett
  2. Ååå, det er så fint, så fint! Jeg får ro i sjela og glede i sinnet når jeg ser på bildene deres, og når man i tillegg får en bit kjærlighetshistorie på kjøpet er jeg helt i ekstase! Lykke til i utfordringen, dere fortjener en palleplass:)

    SvarSlett
  3. så koslig :) kjekt å lese og kjekt å se.
    og eg føler eg kjenner dere litt.

    gler meg til å følge videre.

    henriette

    SvarSlett
  4. Så herlig innlegg. Kjenner jeg blir så glad i bloggen deres. Her er det høy trivselsfaktor!

    Love it!

    SvarSlett
  5. Så koselig innlegg.
    Alltid moro når det er en oppdatering på bloggen deres.
    Blir like inspirert hver gang!
    Den fikenmarmeladen ble prøvd ut før jul, og det blir ikke siste gangen. Lykke til i utfordringen, dette fortjener pallplass!

    SvarSlett
  6. Så fint dette var, og veldig dere!
    Lykke til gutta!
    Og god kveld ;)

    SvarSlett
  7. Flott innlegg med fine bilder!
    Jeg er veldig glad i bloggen deres. Som trønderpi selv, fra like ved, koser jeg meg hver gang jeg titter innom. Og vet dere hva? Jeg tror innimellom at jeg treffer på dere eller ser dere. Sikkert artig for de det faktisk er; en ung brunette med høye hæler og store øredobler som nistirrer på et homofilt par:) Kanskje dere har sett meg?
    Jaja, jeg føler at jeg kjenner dere litt i allefall. Og bildene, ja, jeg synes de er dere.
    Ha en fantastisk fin uke! Deilig trøndervær for tida!

    SvarSlett
  8. For en koselig historie, romantisk og søt. Blir glad når jeg leser bloggen deres. Nå da Emmeline har tatt pause er jeg glad jeg har funnet en erstatning. Gleder meg til å følge dere videre.
    Hilsen ny leser uten blogg- Irene.

    SvarSlett
  9. I er så gode til at fortælle Jeres historie. Både på billeder og med ord. Når jeg tænker på Jer, så ser jeg Jer også siddende i pigerummet med smukt porcelæn og lækkert morgenmad og kaffe i kopperne. Og Ella liggende ved Jeres fødder naturligvis.
    Rigtig fint bidrag til udfordringen....
    Knus og dejlig dag

    SvarSlett
  10. Herlig :)
    Kjempekoselig med historien om dere i det fine pikerommet :)

    Superfint bidrag!
    masse lykke til :)

    klem

    SvarSlett
  11. Så flott bidrag i konkurransen - og i tillegg har bildene en herlig historie:-). Første gang innom bloggen deres i dag og har scrollet meg litt nedover for å lese eldre innlegg også. For en herlig blogg! Jeg kommer til å følge dere videre. Hilsen fra Elin

    SvarSlett
  12. Fine bilder og fin tekst! DIGGER dere og stilen deres:-)

    Lykke til i utfordringen!

    SvarSlett
  13. Love it!
    Dere asså...dere sjarmerer meg i senk hver eneste gang jeg titter innom!*smile*

    ...lekkert, og elsker detaljen medskriften på taval*smile*
    Keiserne slår til igjen!"*blunkesmil*

    Ønsker dere lykke til i konkurransen, og flott uke videre*smile*
    Klemmer til alle tre i keiserhjemmet

    SvarSlett
  14. For en koselig historie - med representative bilder til - som selvsagt også er en estetisk nytelse - som vanlig:)

    Lykke til!

    Klem fra Bente.

    SvarSlett
  15. Koselig historie med flotte bilder til!
    Bilde en eller to må jo bare gå videre :)
    Ønsker deg en fin kveld
    Jeg tar meg en liten bloggrunde før jeg skal stupe i seng :)
    Klem Tonje

    SvarSlett