søndag 1. mai 2011

Overraskelse!

Av og til når man er ute og trasker i butikker kommer man over ting som er så fine eller morsomme og fullstendig unyttige at man bare må kjøpe dem. Selv om tingen ikke passer med noe man har fra før eller det er snakk om det er noe man slett ikke trenger. Unnskyldningen for å kjøpe det er alltid den samme, det er en gave. Enten er mottakeren klar i det man ser tingen, eller så håper man mottaker skal dukke opp i hodet etter hvert. Keiserne har en krisegavekurv, innholdet har vokst ut av krisegavehattesken sin og har vist seg veldig greit å ha når man plutselig trenger en gave.


Det blir snart slutt med Hong Kong-snakk nå, men det er altså en butikk i Hong Kong som er en evig kilde til denne typen gaver. Den heter Log On og vi har ikke noe som ligner helt her i Norge. Den har en stor kosmetikkavdeling, og det er der de fleste gavene dukker opp. Asiatene har et annet skjønnhetsideal enn europeerne, så det går mye i hudbleking, munnkrymping og nesesmalning. Ansiktsmasker er for amatører, her snakker vi fotmasker, håndmasker og anti age-krem for knær. Hvem vil vel ha gammelkjerringhud på knærne?


Himmelgutten hadde aldri vært med inn på denne butikken før, og etter å ha knist seg gjennom hyllen for remedier til ansiktsforming var han ikke til å få med ut. Han hadde plutselig en handlekurv i hånden og var ikke til å få kontakt med. Han hadde gått rett på himmelgutt-intranettet, det var bare å la han gå ferdig hele butikken. Flere gaver ble kjøpt, inkludert et par av disse vi-vet-ikke-helt-hvem-som-trenger-en-sånn-men-se-så-kul-tingene. Deriblant altså et Hello Kitty makisett.


Bloggen vår har fått mange trofaste lesere etter hvert, noen har vært med helt fra starten og en av disse skal få en overraskelse i dette innlegget. Det er snakk om en evig blid, positiv og strålende pikelill som en gang var ansatt i butikken Dekoratøren drev. For noen år siden ville hun helst bli prinsesse, og da ikke Mette Marit. Hun ville være Prinsesse Mary. Hun fant sin prins, går sjelden med tiara, men har nå gjort hovedstadspike av seg og burde i Dekoratørens øyne starte en matblogg. Så til en trofast leser som alltid er blid og glad og oppmuntrende:

Vi gleder oss til å se bilder av Hello Kitty-maki, Brillis!
Dekoratøren

6 kommentarer:

  1. for en fantastisk sak!
    jeg skroller opp og ned for å se på denne rariteten,
    mens jeg humrer...
    er det mulig, alt er visst mulig i Hong Kong!
    HERLIG!!!!

    SvarSlett
  2. WOW!! <3 <3
    Hahah....så fiiiiiin! Og jeg ler! Alt de finner på å lage?! Hahaha!
    Men dette skal jeg DEFINITIVT prøve meg på neste gang jeg skal lage maki :) Fantastisk!

    SvarSlett
  3. De derre folka der asså. Lager så mye rart :D Og flott er det!
    Knis :)

    SvarSlett
  4. Nå har jeg kosa meg masse med reiseinnleggene deres:) Jeg har aldri vært i Asia, og drømmer veldig om å legge neste tur til Thailand:) Får maile dere for å få noen gode tips etterhvert:)

    Fantastisk Hello Kitty sett:)

    Ha en flott uke:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  5. Fantastisk! : ))

    Jeg har lenket til dere på siste blogginnlegg, og håper det er greit : )

    Håper dere har hatt ei super helg også!

    Klæm.

    SvarSlett
  6. Oj, det settet skulle vi hatt her i huset. Jeg har en 3-åring som elsker sushi OG Hello Kitty!
    Fantastisk stilig sak!!

    Hilsen Ann Kristin

    SvarSlett