tirsdag 13. november 2012

Franske nytelser

Guttene i andre er svak for franske nytelser. Bakeriet i Trondheim med nettopp dette navnet lager byens beste brød, og deilige franske kaker som det rett og slett ikke går an å motstå. Den franske damen i utsalget på torget trekker guttenes følelser tilbake til Paris, en by hvor gode minner ble til for noen år tilbake. Fransk patisserie gjør selv en grå dag gledesfylt og guttene liker slike dager. Derfor er franske nytelser mer enn bare navnet på byens beste bakeri.


For noen uker tilbake var Himmelgutten ute og flakset. En langhelg i Paris med jobben var et godt avbrekk fra en ellers hektisk hverdag. Helst skulle vel undertegnede hatt Dekoratøren som reisefølge, men man kan jo ikke droppe en slik tur for det. Det skaper bare nok en unnskyldning til å kunne ta med seg sin kjære på tur igjen siden. Paris viste seg fra en høstlig side, med regnvær og blåst nesten hver dag. Det stoppet ikke Himmelgutten fra å dra til bydelen Montemartre, hvor guttene bodde da de sist var i byen. Området er fylt med små butikker som skjuler de fineste skatter. Ostebutikker, slaktere og koselige caféer gjør det enda mer spennende. Så der storkoste han seg, selv om regnet øste ned. Hva har man paraplyer for?



I en av de første butikkene Himmelgutten sveipet innom ble han en god stund. Ikke bare var det en supersøt jente bak disken, varene traff deres norske kunde på en måte som oftest medfører at man går ut derfra med posen fylt til randen med fine ting. Posen ble fylt, men den var heldigvis ikke så stor. En liten koffert medfører visse begrensninger.


Himmelgutten var allikevel storfornøyd med utbyttet denne gangen. To fantastiske kjøkkenhåndklær fra franske Le Cerise Sur Le Gâteau med kule trykk ble turens bygave til Dekoratøren. Det var vel ingen overraskelse at han ble veldig glad. Håndklærne kommer i en rekke varianter og har tøff trykk som trigger nysgjerrigheten. De gjør seg utrolig godt som en kontrast til den røffe teglsteinsveggen på kjøkkenet i andre, og de utgjorde en forfriskende forandring der. Nå angrer Himmelgutten på at han ikke kjøpte flere med en gang.



I kveld svinges pisken i andre. Mye skal på plass før glade bloggedamer kommer til guttene på torsdag. Keiserne gleder seg stort og er spent på å hvordan det blir å "lette litt på sløret" for andre interiørbloggere. At det blir en utrolig hyggelig kveld er det ingen tvil om, og de håper damene gleder seg også.

Ha en finfin tirsdagskveld!
Himmelgutten

10 kommentarer:

  1. For noen herlige kjøkkenhåndklær.
    Me like, like :)

    :) Inger

    SvarSlett
  2. det merket er heeelt vidunderlig!
    jeg har en pute (seff) fra de jeg også:) det er faktisk trykt på Liberty stoff!
    med andre ord, uslåelig bomullskvalitet og superkul.
    jeg kjøpte den når jeg var i byen deres..på Cornelias Hus.
    MASSE lykke til på bloggtreffet, trenger vel ikke si at jeg ville gjerne vært der! Hils pelsbarnet og de andre bloggerne!!

    SvarSlett
  3. Ah, superfine!!

    Skulle så gjerne ha vært på treffet deres og fått hilse på både dere og Ellamor. Tipper dere får det veldig koselig, og jeg gleder meg til å lese referater på bloggene til de som kommer. :)

    Trøflene forsvant forresten rimelig kjapt i går. To små vidundere var igjen til kaffen i dag - og de ble delt rettferdig mellom meg og mannen i dag før dagens kaffe i det hele tatt var ferdig. Nam!

    SvarSlett
  4. Så utrolig stilige kjøkkenhåndklær!:)
    Jeg kommer på bloggtreffet og gleder meg masse:))

    SvarSlett
  5. Skjønner disse falt i smak ja! :-) En gave fra hjertet dette! :-)

    Gleder meg veldig til bloggtreff i morgen!
    Mvh Hilde!

    SvarSlett
  6. Så herlige disse kjøkkenhåndklærne var!

    Vi damene gleder oss masse til å hilse på dere!

    Klem
    Lottemora

    SvarSlett
  7. Ohh blogtræf hos Kejserne i Trondhjem. København er misundelig!!!:-)

    SvarSlett
  8. Hurra, endelig er dagen her - snart! Bare en god natts søvn og en arbeidsdag så er vi der!
    Jepp, jeg gleder meg, blir spennende å se hvordan dere har det :-)

    Phu, husker at jeg stresset kvelden før bloggtreffet - vasket og skuret golv osv og vet du damerne så nesten ikke i golvet... :-)
    Ser ut til at det blir nok en hærlig gjeng - spennende!

    Gleder meg til å treffe dere begge og Ella :-)

    SvarSlett
  9. Åå, så fine kjøkkenhåndklær! :)
    Og tusen takk for den fine handelen hos dere idag, og bra service (og veldig fine varer!) ;)
    Fant akkurat bloggen deres, og derav også butikken - så glad for det;-)
    Følger dere videre! Kjempefin og inspirerende blogg :)

    Hilsen Natalie

    SvarSlett
  10. Hei på dere og tuuuusen takk for i går!!!
    Jeg er fortsatt helt himmelfallen og overveldet av sukkertøy både for øye og tann......!
    Håper dere fikk hvile ut i dag..

    Herlige kjøkkenhåndklær som hadde gått rett inn her også. Så da må jeg kanskje ut å reise..?

    SvarSlett