onsdag 30. mars 2011

Tjuvstart

Solen skinner i Trondhjem idag, og det er riktig så fin påskestemning i byen. De siste dagers vanvittige snøvær har gjort byen litt ufremkommelig. Mang en kalori har gått med på irritasjon over at vinteren kom tilbake, så mange at det nærmest veier opp for at guttene tar bussen istedenfor å gå til jobb nesten hver morgen nå. Om man legger godviljen til, vel og merke.


Selvom regnestykket ikke går opp, er det ganske stort fokus på kalori-inntaket i fjerde etasje om dagen. Badeshortsen skal snart på, og da får påskemarsipan være påskemarsipan. For Himmelgutten sin del er det nærmest tortur å gå rett forbi de gule posene med deilige marsipan i butikken. Men litt må man jo ofre seg når en herlig påskeferie står på programmet.


I kampen mot påskegodt og annet snadder prøver guttene nå andre veier for å dekke søtbehovet. Mango er en gjenganger i fjerde og for tiden er tilgangen på frukten fantastisk bra. Det gjør sitt til at forbruket hos guttene har fått en oppsving. Selvom ikke mango og vann er helt det samme som kvikklunsj og solo, begynner påskestemningen å komme på plass i leiligheten.


I helgen var Dekoratøren på loftet og hentet litt påskepynt. Påskeserviset og passende servietter brukes nå til både frokost og kvelds. Tulipanene blomstrer i flere rom, og det kan virke som kyllingene i plastboksen lurer veldig på når de skal få slippe ut. De trenger vel ikke bekymre seg, for det er jo tradisjon i huset for å feire høytider litt før tida.


Ha en strålende onsdag!
Himmelgutten

5 kommentarer:

  1. Hi Hi, ja det frister skikkelig med påskesnopet:), er svak for kolibrieggene jeg:).
    Så skjønne servietter:)
    Ha en fin fin kveld dere:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Sikke dejlige gule farver.
    Hvor er det trist, når man skal passe på, hvad man spiser. Her er det det samme...ikke for mange kulhydrater - og rødvin. Man må lide for skønheden;-))

    SvarSlett
  3. Hmm, kjenner til problemet...:/
    Men fine bilder var det iallefall! Og man har lov til å kose seg - av og til;)
    Grattis med Galleriplass på Nib:)
    Janni

    SvarSlett
  4. Vakre farver sammen. :)
    Gult er nok ikke akkurat favoritten hos meg, men i går kom Mr. Sunhome stolt hjem med en av årets ytterst få blomsterbuketter til sin bellowed wife. *Smelt* Da må man jo bare smile som en ekte SUN! De skal få lyse opp i stuen og minne meg om at jeg elsker ham. ;)
    Kjempelekkert dekorert nedenfor her forresten.

    Ønsker dere begge en glad dag i Trondheim. Har sneen smeltet i gatene?

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  5. Nå har jeg smilt og humret meg igjennom mangt et innlegg. Og jeg blir så GLAD i hjertet av å lese og se bildene. Takk for at dere deler. Og så så jeg at min blogg var på listen deres. Og jeg blusset nesten. Hehe.
    Dere er nå foreviget inn på min liste også. For HIT vil jeg komme igjen. Og det er ingen spøk på denne spøkefulle dagen.

    Fin fredag til dere begge!
    Klemmer fra An-Magritt

    SvarSlett